Farewell! thou art too dear for my possessing <body marginwidth="0" marginheight="0" bgcolor="#ffffff" border=0 >

January 25, 2009


پارادۆکس:‌

1) لەوەتی هاتووم حەز دەکەم بگەڕێمەوە. هەر بەخۆم گووت عادەت دەکەی، سەبرت هەبێ! بەڵام خۆ من دەزانم ڕقم لە عادەت کردنە. من حەز دەکەم حەز بکەم بمێنمەوە. من دەمەوێ کە بمەوێ بمێنمەوە. بە خۆم گووت دەبێ ‌سەرم قاڵ کەم با هێندە بیر نەکەمەوە. سەرقاڵی دونیام بۆ خۆم ساز کرد. دەرسم خوێند، کارم کرد، سەفەرم کرد، کتێبم خوێندنەوە، هێندە سەرقاڵ ‌بووم هەندێ‌جار خۆمم لە بیردەچووه کەچی دیسان خەون دەبینم: له چوارچراوە بۆ لای چوارڕێی ئازادی هه‌ڵدەکشێم و تووشی بابم دەبم و ... و من به گریانەوە لە خەو هەڵدەستم. منیش دەزانم ئەوە گریانی نەدەویست، من بەڵام گریام!

من شانزدە ساڵه دوورم و بەشم تەنیا چوار ڕۆژ- بێ‌ناو نیشان- لەوێ بوون بووه... من عادەت ناکەم!

زیاتر دەرس دەخوێنم، زیاتر کار دەکەم، زیاتر سەفەر دەکەم، زیاتر کتێب دەخوێنمەوە و زیاتر خۆمم لە بیر دەچێتەوە کە چی دیسان خەودەبینم: شەوه، بەفر دەبارێ. من دەگەڵ ‌براکەم لە شەقامە چۆڵ و بەفراوییەکانی شار پیاسە دەکەین و پێدەکەنین و... و من بە گریان لە خەو هەڵدەستم. بەڵێ‌ دەزانم، ئەوەش گریانی نەدەویست، من بەڵام گریام!


من دڵم تەنگە!



2) مایا ڕووبەڕووم دانیشتووه. وێنەکانی خەتەنە کردنی کیژۆڵەکانی کوردستانی دیوه. توڕەیە. پێوەی دیارە! لە من دەپرسێ بۆ دەتەوەێ خەڵکی وڵاتێکی بی کە ڕوحم بە منداڵەکانی خۆشی ناکات؟


هەرای هەزار بیری کۆن و تازە زەینم داگیردەکات. زۆربەی بیرەوەرییەکانم وەک کوولانەوەی برینێکی کۆن، ژانێکی بەدواوەیە. لەوەتی لەبیرم دێ داب و نەریتی کوردەواری وەک "باوەژنێکی خراپ" هەلیقولینجاندووم، دارکاری کردووم، دایپۆشیووم، دەمی بەستووم و حاشای لێ کردووم. ناوونرکەی وەدواوە خستووم و مۆری لە ناوچاوانم داوه و هەرەشەی لێ‌کردووم و بە نیوەی مرۆڤێکی داناوم. لەوەتی لە بیرم دێ‌ هەموو بوونی من گرێدراوی سێ‌دڵۆپە خوێن بووه و کە ڕۆژێک پیره‌ژنێک کە نایناسم دێت و لە ناو لەتە پەڕۆیەکی سپی دەپێچێتەوە و دەیبا دەگەڵ خۆی. لەوەتی لە بیرم دێ من یانی ترس، من یانی شەرم، شەرم لە خۆم، لە جەستەم، لە هەستەکانم، لە ویستەکانم، لەوەتی لە بیرم دێ من یانی نە، من یانی عەیبە!

لەوەتی لە بیرم دی سێبەری ترسێک قورسایی خستۆتە سەر چرکەکانی شەو و ڕۆژەکانم. لەوەتی لەبیرم دێ من یانی دووڵی و گومان، گومان لە خۆم، له بیرەکانم لە پرسیارەکانم و لە خەونەکانم! شتێک لە مندا سازکراوە وادەکات کە خۆم بچووک ببینم، وادەکات کە چێژ بینین بە به‌شی ژن نەزانم، کە بە کەم ڕازی بم، کە ڕازی بم ئەوانی دی، بەقاڵ و بەزازی سەری کوچەش تەنانەت، "بەشی" من لە ژیان، لە بوون، لە چۆن بوون و لە چەنده و لە کوێ و کەی ئازاد بوون، دیاری بکەن. خەتەنە کردنی منداڵەکانمان هەن، بەردەباران و سەربڕین و لوت بڕینی کیژەکانمان هەن، (خۆ)سووتاندنی ژنەکانمان هەن ... هەموو ئەوانە هەن. لەوێ، لە کوردستان ...

مایا فیلمی بەردەبارانی دۆعای نەدیوه. مایا وێنەی جەستەی تەواو سووتاوی ژنەکانی کوردستانی نەدیوە. مایا هەواڵی کوشتنی گەنجەکانی کوردستانی بە تاوانی دڵداری نەبیستووه. مایا وێنەی خەتەنە کردنی شیلان و خوشکەکانی دیوه و ئەوەندە توڕەیە بە من دەڵی ئەو وڵاتە چی داوە بە تۆ دڵتەنگی بۆ دەکەی؟

مایا نازانێ لەوێ، لە شەقام و کۆڵانەکان و لە ناو تاکسی و ئوتوبوسەکاندا دەستت بۆ دێنن و تۆ نابێ ‌هیچ بڵێێ چونکه "کچی نەجیب" شەرمنە و سەردادەخات و دەنگ ناکات و ناقیژێنێت و هاوار ناکات. مایا نازانێ لەوێ ئەگە کیژۆلەیەکی هەشت ساڵانە دەستدرێژی پێ بکرێت، بۆ کەس باس ناکات، چونکە فێریان کردووە که تاوانبار خۆیەتی، مایا نازانێ لەوێ کچ، هەر کە مەمکی سەری دەرکرد، خۆ کۆم دەکاته‌وە و جلی زل و زەبەح لەبەر دەکات و خۆدادەشارێ چۆنکە فێرکراوە کچی بە شەرم قێز لە لەشی خۆی دەکات.

مایا توڕەیە. بە من دەڵی ئەو وڵاتە چی داوە بە تۆ دڵتەنگی بۆ دەکەی؟



من دڵم تەنگە!







Comments:
Slaw..
hewam waya bashbet..
xrap nya agar tosh sarek la laparakae ema bdaet:
http://www.dengekan.info/dengekan/author/twanaAmin/
 
Post a Comment


www.flickr.com

| | contact | Font
- - - - - - -

----------